Купуючи квартиру на первинному ринку, покупці не завжди замислюються про розмір щомісячних комунальних та інших платежів. У підсумку, щоб компенсувати дорожнечу проживання в сучасних комплексах, їх мешканці змушені здавати в оренду комерційні площі, заробляти на розміщенні реклами на фасадах та паркуванні автомобілів.

Будь-який каприз

За даними директора з маркетингу компанії SV Development Володимира Степенко, щомісяця жителям столичних новобудов доводиться платити від 200 грн. до $ 100-150 за квартиру в залежності від рівня об’єкту. Це без урахування витрат на послуги, які фіксуються лічильником, такі як електрика і водопостачання. В окремих випадках комунальні та експлуатаційні платежі досягають і $ 300, але це стосується елітних житлових комплексів (РК) з ексклюзивним набором послуг. У більшості ж випадків щомісячна плата за квартиру в новобудові цілком порівнянна з вторинним ринком і складає до 8 грн. за кв. м.

Мінімальний набір складається з 5-10 послуг, таких як прибирання території, приміщень загального користування та вивезення сміття. Але часом девелопери розширюють список до 40-50 пунктів, куди входять як звичайні послуги на зразок охорони, консьєржа, садівника, відеоспостереження та домофона, так і менш звичні — періодичне миття вікон зовні або власне кабельне ТБ. Найекзотичніші для України сервіси, такі як вигул собак або догляд за кімнатними рослинами, керуючі компанії готові надавати за окрему плату за бажанням.

Секретні ціни

Якщо перелік наданих послуг девелопери не приховують, навіть афішують, то інформацію про вартість цього задоволення отримати складно. «Забудовники зараз такі хитрі, що на етапі підписання договору купівлі-продажу вони основний акцент роблять саме на ньому. А про розмір комунальних і експлуатаційних витрат вони воліють розповідати на словах », — попереджає В. Степенко.

Девелопери пояснюють, що до введення об’єкта в експлуатацію просто не можуть прорахувати точно всі витрати на утримання будинку. Зорієнтуватися у розмірі щомісячних витрат можна в тих випадках, коли в ЖК вже введені в експлуатацію перші черги. Наприклад, в ЖК «Паркові озера», «Парк Авеню» та «Престиж Хол» повідомили, що в тих частинах комплексу, які лише будуються, вартість комунальних і експлуатаційних послуг буде приблизно такою ж, як у вже діючих.

Правда, якщо ціни і міняються, то тільки у бік подорожчання. Як пояснює В. Степенко, трапляється, що на словах клієнтам обіцяють одну вартість, а в підсумку завищують її в 1,5-2 рази. Хоча, уточнює він, забудовники намагаються цим не зловживати, і «в 5 разів» тарифи не піднімають. Але й відвоювати у компанії раніше обумовлений рівень цін на експлуатаційні витрати практично неможливо — доводиться або платити, або організовувати всіх мешканців для спільно відмови від послуг.

Заробити на витратах

Договір на надання комунальних і експлуатаційних послуг укладається одночасно з моментом введення будинку в експлуатацію. «У інвестора виникає обов’язок по сплаті комунальних платежів після прийому квартири на підставі акта та укладення договору з обслуговуючою організацією, а у покупця, який купив квартиру на вторинному ринку, або купив у забудовника на підставі договору купівлі-продажу — з моменту передачі майна, процедура і термін якої відображається у відповідному договорі купівлі-продажу », — пояснює заступник гендиректора мережі агентств нерухомості RealDruzi Микита Ковалик.

Виконавцем послуг може бути як керуюча компанія забудовника (вона ж — приватний ЖЕК), комунальний ЖЕК, ОСББ або прямий постачальник (наприклад, «Київенерго» і «Київводоканал»). «Після здачі об’єкта в експлуатацію організовується структурний підрозділ забудовника або афільована компанія, якій передається побудований об’єкт на баланс, і яка виконує функції обслуговуючої організації», — розповідає про найбільш типову схему організації обслуговування РК Н. Ковалик.

Відмовитися від якихось включених в загальний тариф послуг для його зниження в приватному порядку практично нереально. Причому цього не можна зробити навіть на етапі підписання договору — він типовий для всіх покупців, як і набір описаних у ньому послуг. «Якщо договір підписаний, доведеться платити», — говорить В. Степенко.

Єдиний спосіб боротьби — колективний, тобто або спільне рішення мешканців будинку не платити за якусь послугу, або створення ОСББ. «Але і це не вирішує всіх питань, тому що передати будинок на баланс ОСББ обслуговуюча організація може лише за власним бажанням, а зобов’язати це зробити може лише суд (відомі випадки розгляду подібних справ судами першої інстанції 2-3 роки) », — пояснює Н. Ковалик.

Тому виторгувати більш лояльні для клієнта умови буде складно. Натомість, за словами Н. Ковалика, можна компенсувати частину понесених витрат на обслуговування будинку. Наприклад, розміщувати рекламні об’єкти на самому будинку і на прибудинковій території, здавати в оренду місця на парковці або комерційні площі комплексу.

 

Додайте свій коментар (оберіть спосіб)

ВКонтакте
FaceBook
Стандартні

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>