«Главред» розповідає про те, що буде з цінами на житло та інфраструктурою українських міст у наступному році.

Підводячи підсумки 2011 року та роблячи прогнози на 2012-й, «Главред» з’ясував, що чекає українців на ринку нерухомості, і як буде розвиватися інфраструктура великих міст.

Ціни — в бетон
У цьому році продовжилося падіння цін на житлову нерухомість. За оцінками експертів, ціна квадратного метра за рік знизилася на 10% на вторинному та на 5% на первинному ринку. Комерційна нерухомість подешевшала майже на 15%.
За словами експертів, зараз активність на ринку вкрай низька — продається, в основному, дешевий сегмент. Але й на такі квартири попит невисокий. Навіть ті, у кого є на руках сума для покупки нерухомості, довго вибирають, торгуються і при найменшому коливанні ринку відкладають покупку, блокуючи тим самим зростання цін.
Цей тренд, швидше за все, збережеться і в майбутньому. Висока інфляція та рівень безробіття, зростання цін на продукти харчування, транспорт, бензин та інші товари, говорять про зниження добробуту українців. У світлі негативних прогнозів щодо економіки України і невпевненості в стабільності гривні перспективи ринку нерухомості виглядають ще більш сумними. Погіршують загальну картину і банки, що почали з жовтня місяця підвищувати відсотки по іпотечному кредитуванню. Якщо в кінці вересня фінустанови пропонували іпотеку в середньому під 17% річних (йдеться про «вторинку»), то зараз менше 20% уже не знайти. При цьому вимоги банкірів до позичальників все такі ж суворі.
Тому, всупереч всім залякуванням забудовників і брокерів, ціни на нерухомість у наступному році зростати не будуть. Навпаки, продавці квартир будуть вимушені піти на серйозні поступки покупцям. Адже кількість українців, які можуть дозволити собі покупку житла, зменшується з кожним днем. Щоправда, падіння цін на квадратні метри в наступному році навряд чи можна порівняти з падінням, яке можна було спостерігати в пік кризи — в 2008-2009 роках. Але розраховувати на здешевлення в межах 10-15% можна сміливо.

Час «Ч»
Головна подія наступного року — Євро 2012. Саме під футбольний чемпіонат протягом трьох останніх років держава зводило нові готелі, будувало дороги, аеропорти та стадіони … Точніше протягом двох останніх років чиновники розподіляли підряди між приватними структурами. І тільки цього року почалися зрушення щодо розвитку інфраструктури.
Втім, навіть за таких «ударних» темпів роботи українці все ж отримали трохи бонусів. Наприклад, в Києві до Дня Незалежності відкрили аж три транспортні розв’язки. Зокрема, введена в експлуатацію реконструйована розв’язка на перетині проспекту Науки зі Столичним шосе. Запрацювала також розв’язка біля станції метро «Дніпро» (з’їзд з мосту Метро). Відкрито автомобільний рух по Дарницькому залізнично-автомобільному мостовому переході. Поспішили в цьому році і київські метробудівники — здали нову станцію метро в експлуатацію.
А от харків’яни отримали новий аеропорт і нові авіамаршрути. Тепер, наприклад, з Харкова можна полетіти до Стамбулу всього за 60 доларів. З’явилося в Україні і більш якісне дорожнє покриття. Встигли трохи оновити свій парк транспортні комунальні підприємства.
Але головні призи українців чекають у наступному році. Так, наприклад, вже з травня почнуть курсувати між містами, що приймають Євро-2012, швидкісні потяги Hyundai. До цього часу також обіцяють завершити будівництво терміналу D в аеропорті Бориспіль і навіть запустити «Повітряний експрес» — сучасну електричку, яка буде доставляти пасажирів з Борисполя до Києва. Остання правда буде запущена не до чемпіонату, а приблизно через півтора роки. Також чиновники обіцяють привести в порядок аеропорт «Київ» (Жуляни). Зможуть похвалитися повітряними воротами і донеччани, судячи по кошторису, Донецький аеропорт обійдеться державі дорожче столичного.
З’явиться у всіх чотирьох містах — Києві, Львові, Харкові, Донецьку, — достатня кількість готелів (причому з різною кількістю зірок).
Ще одним приємним починанням українського уряду стане будівництво кільцевої дороги навколо Києва. Правда, до початку Євро-2012 почати цей грандіозний проект не вдасться (швидше за все, за роботу візьмуться в середині літа), проте сама по собі увага чиновників до транспортних проблем Києва вже вселяє оптимізм.

 

Додайте свій коментар (оберіть спосіб)

ВКонтакте
FaceBook
Стандартні

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>