Багато наших співгромадян, особливо ті, які мають земельну ділянку, так чи інакше хотіли там щось прибудувати, добудувати, перепланувати або взагалі спорудити щось нове.

Але в той же час всі розуміли, що цій процедурі передує довге коло отримання дозвільних документів. Враховуючи відносини наших людей до бюрократичного апарату, і беручи до уваги величезне бажання здійснити будівництво саме зараз і саме так як хочеться, не чекаючи тривалого процесу закінчення узгодження, наші співгромадяни в більшості своїй здійснювали будівництво без належного на те дозволу. Хочеться нам цього чи ні, але всі подібні споруди — це самобуд, який потрібно або зносити або узаконювати.
Нелегка процедура
Багато хто знає, що процедура узаконення самочинного будівництва не дуже легка. Не вирішили проблем прийняті нормативні акти, які, як нас переконували, повинні були спростити процедуру узаконення самовільно побудованих будівель.
Так, згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 1035 від 09.09.09г. «Про затвердження тимчасового порядку прийняття в експлуатацію приватних будинків садибного типу, дачних та садових будинків з господарськими будівлями», яке вступило в силу з 15.10.09 р., всі приватні будинки даної категорії, незаконно зведені фізичними особами можуть бути прийняті в експлуатацію органами інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю (далі — ДАБК) на підставі відповідної заяви.
Таким чином, тимчасовий порядок передбачав, що подавши в ДАБК за місцем знаходження самовільної будівлі (самобуду) заяву про прийняття його в експлуатацію, приклавши до нього відповідні документи і сплативши штраф, можна отримати Сертифікат відповідності.
Поїзд пішов?
Згідно з вищезгаданого Тимчасового порядку, узаконити можна було лише будинки, побудовані в період з 5 серпня 1992 року по 1 січня 2008 року, і заяву необхідно було подати до кінця 2010 року. Виходячи з таких обмежень, багато людей не встигли узаконити свої будови до 31.12.2010р., Оскільки хтось не знав, хтось проігнорував, хтось зіткнувся з проблемою подачі документів в ДАБК і отримання Сертифікату відповідності.
Основною проблемою завжди було і залишається те, що сторонній людина, навряд чи зможе підготувати та надати документи в тому вигляді, в якому вони б влаштовували керівництво ДАБКу.
Але це не єдина проблема, та як у кінці 2010-го на початку 2011 року настає період, коду в ДАБКу перестають видавати сертифікати відповідності, мотивуючи тим, що згідно ново спеченого Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» розробляється новий порядок прийняття об’єктів в експлуатацію , тому всі, хто не отримав довгоочікуваний сертифікат, повинні були подавати документи за новими правилами.
Через 6 місяців виходить довгоочікуваний порядок прийняття в експлуатацію самовільно побудованих будівель, який замінює Постанова Кабінету Міністрів України № 1035.
Починаючи з 11.07.2011г. прийняття в експлуатацію самовільно побудованих об’єктів 1 і 2 категорії складності, будівництво яких було закінчено до 31.12.2009 року, здійснюється згідно з Наказом № 91 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 24.06.2011 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.07. 2011 року (реєстраційний № 830/19568) (далі — Наказ).
Нові правила
Основна відмінність даного документа, від діючої раніше постанови КМУ в тому, що новим порядком істотно спрощена процедура введення в експлуатацію об’єктів. Тепер для введення в експлуатацію об’єкта, згідно з Наказом (шляхом заповнення та реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації) необхідно подати до державної архітектурно-будівельної інспекції наступні документи:

звіт про проведення технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж об’єкта з висновком про їх відповідність нормам експлуатації , копію правовстановлюючого документа на землю і копію техпаспорта БТІ, а також заповнену декларацію про готовність об’єкта до експлуатації.
Здавалося б, нічого складного, але знову виникають проблеми з подачею документів: у наказі зазначено, що документи на землю і техпаспорт БТІ повинні бути завірені нотаріально. Але ми знаємо, що нотаріус без всяких проблем запевняє Акт на землю, але техпаспорт БТІ завіряти відмовляється, таким чином, люди змушені оперативно шукати нотаріуса, який би запевнив їм техпаспорт.
Але це ще не всі труднощі. Подача документів здійснюється у визначені дні та час, можна собі уявити, що відбувається в ці дні в ДАБКу, так як люди з усього Києва й області їдуть в надії подати декларацію та документи. Звичайно ж, не всім вдається подати документи, тому що левова частка документів заповнюються з помилками, наслідком чого є повторний візит в ДАБК.
Окремої уваги заслуговує і Декларація про готовність об’єкта до експлуатації, яка оформляється в 4-х примірниках. Один залишається в інспекції, а три інші видаються замовнику на руки (один для БТІ, один для оформлення права власності та один для замовника).

 

Додайте свій коментар (оберіть спосіб)

ВКонтакте
FaceBook
Стандартні

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>