Чи варто взагалі продавати житло, якщо на кожного покупця об’єктивно доводиться, п’ять-вісім точнісінько таких самих квартир, як ваша?

Варто, вважають опитані фахівці. Причому чим швидше, тим краще.

Перше завдання — виділитися серед натовпу конкурентів і привернути увагу саме «своєї» цільової аудиторії серед покупців, радять фахівці. Тут потрібні прийоми професійного піару.

- Знайдіть безумовно привабливу фішку, — говорить ріелтор Ганна Щелкова. — Але перш ніж її шукати, оцініть, хто прийде купувати вашу квартиру: бізнесмен, пара молодят або бабуся, яку відселяють родичі. У першому випадку людині буде цікава квартира в доглянутому будинку з просторою парковкою, у другому — близькість інфраструктури, в третьому — вікна, що виходять в тихий двір.

Можна піти від зворотного і сформувати «образ покупця» під вже наявні «фішки», рекомендує фахівець. У вас старий будинок, зате чудовий вид з вікна? Якщо цей вид буде гармоніювати з милою атмосферою в квартирі, гарною сучасної «косметикою», грамотно підібраними меблями, дизайнерськими акцентами (аж до ікебани в кутку або копії роботи Нікаса Сафонова на стіні), — на неї цілком може «клюнути» юна дочка заможних батьків , що приїхала вчитися в мегаполіс з провінції. Для такої покупниці важливо відразу відчути себе господинею. Тому приберіть з очей геть все, що нагадує про те, що ви тут ще живете: від вивішеної на балконі білизни до забутої на підвіконні тарілки із залишками вечері.

Близькість до центру і гарне планування оцінить зайнята і ділова людина, вважає А. Щолокова. Їй якраз не потрібні ваші ікебани — їй вистачить грошей зробити ремонт на свій смак. Для такого покупця важливо побачити квартиру, максимально звільнену від меблів та іншого «житлового мотлоху», щоб вона могла уявити, як використовувати простір.

- Будинок в тихому дворі з дитсадком по сусідству приверне увагу молодої сім’ї, — ділиться досвідом експерт.

- Поясніть, що у вас миролюбні сусіди, не полінуйтеся провести екскурсію по довколишніх торговим точкам, поліклінікам і центрам сімейних розваг.

СКЛАДОВІ ЦІНИ КВАРТИРИ

Регіон

  • Район (інфраструктура, віддаленість від ділових і культурних «вузлів», екологія, рівень престижності)
  • Якісні характеристики і стан будинку
  • Площа і інші технічні параметри житла
  • Загальний стан квартири, наявність / відсутність ремонту
  • Оточення (сусіди, жителі мікрорайону)

Ставка на ціну

І все ж, до яких би хитрощів не вдавалися продавці, які б хитрощі не демонстрували, головним привертаючим моментом сьогодні є ціна, вважають опитані нами експерти. Переважна більшість реальних покупців — люди зовсім не багаті, які зважилися на такий відповідальний крок по сімейних і інших життєвих обставинах, часто — не мають в своєму розпорядженні всієї суми і розраховують на гроші від попередньої угоди. Зрозуміло, їх першочергова вимога — готовність до дисконту з боку продавця. Виходить, про вигідний продаж сьогодні мова йти не може?

- Дивлячись що розуміти під вигодою, — говорить незалежний експерт Ярослав Цуканов. — На такому ринку, як зараз, вигодою є вже сам факт продажу. Оскільки затягнувши його на півроку-рік, ви, швидше за все, змушені будете продавати за нижчою ціною. Сьогодні, щоб реально вийти на угоду, продавцю потрібно бути готовим поступитися до 15-20% від спочатку заявленої ціни. Відклавши ж продаж, ви ризикуєте втратити більше.

До речі, до відомих чинників, які сприятимуть зниженню цін в нинішньому році, постійно додаються нові. Експерт з нерухомості Сергій Нечипоренко називає, зокрема, ризики значного підвищення цін на ЖКГ-послуги до кінця року — це змусить багатьох з метою економії продавати «зайві» квадрати. А також постійно накопичуючийсь і поки не реалізований запас банківської «проблемної застави». «Рано чи пізно банкам доведеться« викидати »ці квартири великими порціями — це сильно похитне ринок і скине ціни», — вважає С. Нечипоренко.

- Категорично рекомендую всім продавцям підключати до роботи фахівців, оскільки в такій складній і несприятливій для них обстановці поодинці не впоратися, — підводить підсумок глава Ріелторської палати України, член президії Будівельної палати України Олександр Бондаренко. — У той час як покупець сьогодні може виходити на ринок без посередників. Вибір ріелтора повинен бути дуже відповідальним.

Ваш посередник зобов’язаний володіти не тільки професійними навичками, бути обізнаним у всіх нюансах і нововведення законодавства, а й бути гранично рухомим і доступним для покупців, весь час перебувати на зв’язку. Добре, якщо продавець, прикинувши всі вигоди і втрати, візьме, всупереч сформованій в Україні традиції, оплату роботи ріелтора на себе: він уб’є двох зайців. І ріелтор буде зацікавлений, і покупця це приверне.

 

Додайте свій коментар (оберіть спосіб)

ВКонтакте
FaceBook
Стандартні

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>