Виконавці послуг повинні будуть довести до відома споживачів інформацію про перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Питання оприлюднення витрат на обслуговування житла неодноразово піднімалося, але не багато комунальних та приватних підприємств поспішали до такої відвертості з населенням.
Навіть не всі міста виконали норму закону про перерахування тарифів для кожного будинку. Цю ситуацію планує вирішити Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ своїм проектом наказу, яким встановлюється порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру тарифів, зміна тарифів з обгрунтуванням його необхідності і про облік відповідної позиції територіальних громад.
Згідно з документом, виконавці послуг з утримання будинків, споруд, прибудинкових територій та вивезення побутових відходів протягом 5 робочих днів з дня подання розрахунків органу місцевого самоврядування повинні інформувати споживачів про намір здійснити перегляд тарифів на свої послуги.
Виконавці послуг повинні будуть довести до відома споживачів інформацію про перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надаються в кожному конкретному будинку і їх собівартість, загальний розмір тарифу та його структуру для конкретного будинку, періодичність та строки надання послуг, обгрунтування причин зміни тарифів на послуги, в тому числі із зазначенням розміру діючого тарифу, причин перегляду тарифу, визначення відсотка зростання його основних складових: заробітної плати, електроенергії, матеріалів та ін.
Зазначена інформація повинна доводитись до відома споживачів шляхом розміщення на офіційному сайті органу місцевої влади в мережі Інтернет і в кожному конкретному будинку. Крім того, виконавець послуги для доведення необхідної інформації може використовувати місцеві друковані ЗМІ органу місцевого самоврядування, радіо, телебачення, власний веб-сайт і т.д.
Згідно з порядком, термін, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється виконавцем послуг, але він не може бути менше 14 днів і більш ніж 20 днів з дня повідомлення споживачів про намір здійснити перегляд тарифів.
«Ця ініціатива є позитивною. Комунальна реформа тому й не просувається, що в її реалізацію не включають жителів. Зараз представник ОСББ не може отримати розрахунки витрат ЖЕКу, у зв’язку з чим формується тариф в 2-4 гривні за квадратний метр. Є випадки, коли таку інформацію доводилося отримувати лише за рішенням суду, — вважає заступник голови Спілки власників житла м. Києва Михайло Березовчук. — Швидше за все, цей порядок не буде реалізований. Взагалі, уряд має визначити перелік мінімальних послуг, має бути обов’язковим. А такі послуги як консьєржі та капітальні ремонти повинні обиратися виключно за бажанням жителів».
Під час фактичної заборони підвищення тарифів, масових скорочень комунальників і зростання цін на енергоресурси, підприємствам стає все важче виконувати свої зобов’язання по якісному обслуговуванню, тому треба бути обережним з введенням в дію цього наказу. Стрімке або поетапне зростання тарифів призведе до відмови жителями від великого переліку послуг, починаючи від прибирання сходових клітин до поточного ремонту будинку, який не виконувався в багатьох випадках десятками років. Тому спочатку необхідно визначити перелік послуг, який не можна виключити, а потім інформувати громадськість і переглядати тарифи.

 

Додайте свій коментар (оберіть спосіб)

ВКонтакте
FaceBook
Стандартні

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>