Міністерство економічного розвитку і торгівлі України на своєму сайті оприлюднило проект Закону України «Про особливості провадження ріелторської діяльності».

Ріелтори отримують державне регулювання через ФДМУ.

Шановні КОЛЕГИ!

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України на своєму сайті оприлюднило три документа:

- проект Закону України «Про особливості провадження ріелторської діяльності»;

- аналіз регуляторного впливу до проекту Закону України «Про особливості провадження ріелторської діяльності»;

- пояснювальну записку до проекту Закону України «Про особливості провадження ріелторської діяльності».

Основні концептуальні питання, які містить даний проект Закону України «Про особливості провадження ріелторської діяльності»:

1. Ріелторська діяльність буде регулюватися через державний орган — Фонд державного майна України (який буде вести реєстр ріелторів, видавати сертифікати, кваліфікаційні свідоцтва, провадити навчання ріелторів та надавати ріелторам інші «блага»).

2. Ріелторська діяльність це: посередницькі послуги при операціях з нерухомістю, діяльність з інформаційно — консультативними послугами та управління нерухомістю.

3. Ріелторська діяльність визначається в якості виключного виду діяльності (ріелтори не мають права займатися іншими видами діяльності).

4. Ріелтори не отримують виключного права на надання своїх послуг (тобто, власники нерухомого майна мають право на продаж/ купівлю нерухомості без участі ріелторів).

5. Ріелтори мають право на отримання інформації на підставі договору, укладеного з клієнтом, та довіреності (а не безпосередньо — а своєю ініціативою, як це роблять, наприклад, адвокати).

6. Ріелтор повинен мати вищу освіту, а агент з нерухомості — середню, які повинні працювати виключно, як наймані працівники і тільки у одного суб’єкта.

7. Послуги ріелторів не повинні перевищувати 3 % вартості нерухомості, зазначеної в договорі купівлі — продажу (але ці 3 % можна отримувати від покупця та продавця).

8. Ріелтор несе солідарну відповідальність перед своїм клієнтом за заподіяні збитки та шкоду, разом із третіми особами.

9. Інформація, якою користується ріелтор має статус конфіденційної та ріелтор несе відповідальність за її зберігання.

10. Юридична особа повинна мати в своєму штаті 2 — х ріелторів, а ФОП може працювати самостійно, із стажуванням в один рік.

11. Юридична особа та ФОП повинні застрахувати свою діяльність.

12. Кабмін розробить для ріелторів типовий договір на послуги, а Наглядова рада при ФДМУ — типовий акт на надані послуги, що фактично є додатковим регулюванням господарської діяльності ріелторів.

Таким чином, з вищевказаного вбачається, що даний Законопроект має декларативний характер (як самопризнання), не надає ріелторам ніякого виключного права на свої послуги (яке мають, наприклад, оцінювачі, адвокати, нотаріуси), а тільки несе додаткове забов’язальне та фіскальне навантаження на діяльність ріелторів.

Тобто, даний Законопроект, який має назву «Про особливості провадження ріелторської діяльності» та який начебто — направлений на регулювання ріелторської діяльності, нічого корисного ріелторам не надає, окрім «головной болі», збільшення фінансового навантаження та труднощів в набутті права на зайняття ріелторською діяльністю.

Вище наведені недоречності в змісті та самої концепції , а також не відповідність законопроекту чинному законодавству та міжнародним підходам регулювання діяльності з нерухомістю, дають підстави стверджувати про неможливість взяття його як основу для регулювання діяльності суб’єктів на ринку нерухомості в Україні.

Представники громадськості України, які входять в ВГО «Українська гільдія ріелтерів» висловлюють негативну думку щодо даного законопроекту та не підтримають його,та вбачають в ньому негативний вплив на ринок нерухомості та економіки вцілому. Також стурбовані щодо факту декларативного підходу створення робочої групи при Департаменті державної регуляторної політики та розвитку підприємництва Мінекономрозвитку, не врахування пропозицій та зауважень ВГО «Українська гільдія ріелтерів». Власну позицію, зауваження та пропозиції представимо Фонду державного майна, Держпідприємництву, Міністерству фінансів, Міністерству юстиції, КМУ та Президенту України. Візьмемо активну участь в громадському обговоренні та долучимось до розробки громадської експертизи по даному законопроекту.

 

Додайте свій коментар (оберіть спосіб)

ВКонтакте
FaceBook
Стандартні

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>